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    Ich finde es grundsätzlich ja gut, wenn mal neue Maps in den Pool kommen. Warum aber jetzt Train rausfliegt anstatt Mirage erschließt ich mir nicht. Die Map könnte man reworken und innerhalb des nächstes Jahres wieder aufnehmen

    PS: wenn dafür Tuscan nicht bald in den Pool kommt, bin ich richtig salty :D

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      Zitat von eZkl420 Beitrag anzeigen
      Ich finde es grundsätzlich ja gut, wenn mal neue Maps in den Pool kommen. Warum aber jetzt Train rausfliegt anstatt Mirage erschließt ich mir nicht. Die Map könnte man reworken und innerhalb des nächstes Jahres wieder aufnehmen

      PS: wenn dafür Tuscan nicht bald in den Pool kommt, bin ich richtig salty :D
      Tuscan doch gerade erst in einer Alpha Version erschienen und muss aufjedenfall noch deutlich überarbeitet werden. Die ist einfach viel zu CT-lastig in der Ursprungsversion.

      Train verstehe ich auch nicht. Eigentlich eine der älteren Maps, wo man auch von Pros zuletzt wieder kreativere Plays gesehen hat. Mirage ist halt komplett durchgespielt und bräuchte echt mal eine Pause..

      Angeblich soll ja Ancient in den Pool kommen... Habe die noch nie gespielt und nur in Videos gesehen, aber wirkt auf mich jetzt auch nicht so kreativ. Ein wenig wie eine Mischung aus Vertigo und Dust2 vom Aufbau her, aber naja..

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        Ist MIrage nciht im MM super beliebt?

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          Zitat von chrisS0r91 Beitrag anzeigen

          Tuscan doch gerade erst in einer Alpha Version erschienen und muss aufjedenfall noch deutlich überarbeitet werden. Die ist einfach viel zu CT-lastig in der Ursprungsversion.

          Train verstehe ich auch nicht. Eigentlich eine der älteren Maps, wo man auch von Pros zuletzt wieder kreativere Plays gesehen hat. Mirage ist halt komplett durchgespielt und bräuchte echt mal eine Pause..

          Angeblich soll ja Ancient in den Pool kommen... Habe die noch nie gespielt und nur in Videos gesehen, aber wirkt auf mich jetzt auch nicht so kreativ. Ein wenig wie eine Mischung aus Vertigo und Dust2 vom Aufbau her, aber naja..
          wie angeblich?
          Ancient has been added into the current competition map pool Active Duty Group

          Ancient beim nächsten Major :)

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            Zitat von Dosuno. Beitrag anzeigen

            wie angeblich?
            Ancient has been added into the current competition map pool Active Duty Group

            Ancient beim nächsten Major :)
            war mir jetzt nicht sicher, ob das safe ist.. Aber wie gesagt: Keine Ahnung was ich von der Map halten soll. Eigentlich kann man ja davon ausgehen, dass Valve mit Proteams zusammenarbeitet und keine Schund-Map in den Pool steckt.. Zuzutrauen wäre es ihnen aber dennoch... Hätte lieber eine (vernünftig) überarbeitete Version von Cbble gehabt.

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              Okay jetzt trollst du. Als würde es Valve auch nur zu 1% interessieren was irgendwelche Pro-Teams meinen. Es geht nur um das Geld und möglichst viel davon.

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                Ancient ist garnicht so übel, nur halt grün und grüne Models...

                Achso und die Leute mit älterer Hardware haben wieder satte FPS-Drops...

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                  Zitat von Dosuno. Beitrag anzeigen
                  Okay jetzt trollst du. Als würde es Valve auch nur zu 1% interessieren was irgendwelche Pro-Teams meinen. Es geht nur um das Geld und möglichst viel davon.
                  Passend dazu:

                  https://twitter.com/XANTAREScsgo/sta...47314444029952

                  :D

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                    Zitat von Dosuno. Beitrag anzeigen
                    Okay jetzt trollst du. Als würde es Valve auch nur zu 1% interessieren was irgendwelche Pro-Teams meinen. Es geht nur um das Geld und möglichst viel davon.
                    stimme dir inzwischen auch voll und ganz zu. Komplett unausgeglichen die Map, dazu absolut 0 optimiert. Habe mit einem 3600x und ner 5700xt teilweise fps Einbrüche auf unter 60.. Absolut unspielbar...
                    Zuletzt geändert von chrisS0r91; 06.05.2021, 12:50.

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                      Release Notes for 5/6/2021


                      2021.05.06 -

                      [ CS:GO 360 STATS ]
                      – Updated heatmap images for calavera, grind, mocha, and pitstop

                      [ MISC ]
                      – Removed option to look for nearby players for Guardian Missions
                      – Security and stability improvements

                      [ MAPS ]
                      Ancient
                      – Updated minimap image

                      Pitstop
                      – Latest version from workshop

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                        Release Notes for 5/13/2021


                        2021.05.13 -

                        [CSGO 360 STATS]
                        – Adjusted the calculation for the weapon performance category score.

                        [MISC]
                        – Fixed a case where players would receive duplicate warnings about launching in untrusted mode.

                        [MAPS]
                        Ancient
                        -Implemented Cubby 2.0 in mid connector to A, to remove cheap shoulder angle towards site
                        -Slimmed down the fancy rock, also in mid connector to A
                        -Sparsed foliage and improved clipping on boost planter near A main
                        -Quieted down soundscape birds
                        -Removed clipping from top of bombsite sign in A site, allowing you to self-boost to planter by T main
                        -Added vphysics clip to T spawn water so guns don’t fully submerge
                        -So many clip brush tweaks
                        -Blocked grenades from entering inaccessible building by T entrance to mid
                        -Blocked pixelgaps through scaffolding near B site
                        -Blocked pixelgaps through doorway trim in new CT path to A site
                        -Simplified grenade collision on rooftops
                        -General optimizations

                        Grind
                        – Made wall on A long surfable
                        – Fixed invisible wall near B site
                        – Fixed out of map boost near A site
                        – Fixed collision of wall near A site
                        – Fixed collision of pillars around A site
                        – Minor art updates around T spawn

                        Frostbite
                        – Fixed a regression with airdrops
                        – Fixed stuck spots (thanks Jakob & conzept)
                        – Fixed a gap in terrain
                        – Reworked watchtower models

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                          Release Notes for 5/27/2021


                          2021.05.27 -

                          [ MISC ]
                          – Added option ‘2’ to sv_damage_print_enable, which, when set, will only print damage output after round has ended.
                          – Coach positions are now saved in round backup files.
                          – In Deathmatch, fixed the ability to extend invulnerability by repeatedly issuing the “open_buymenu” command.
                          – In Retakes, armor value now remains fixed during card selection.

                          [ VSCRIPT ]
                          – Fixed bounding box issue for rotated entities.

                          [ MAPS ]
                          – Ancient
                          — Art-revision on bombsite B and surrounding area
                          — Higher contrast base textures at B for better player reads
                          — Fixed random missing micro-polygons in bomb B totem/sculpture
                          — Recolored plywood throughout the map for better contrast
                          — Straightened out broken-wall passage to bombsite B
                          — Tweaked spawnpoint placement for both teams

                          – Grind
                          — Reduced lurk positions in mid for more fluid rotations.
                          — Lowered cover on A Short to allow boosting over smokes.
                          — Removed unintended boost locations.
                          — Fixed multiple bomb stuck spots.
                          — Minor quality of life and art updates.

                          – Mocha
                          — Clipping improvements.
                          — Navigation mesh improvements.
                          — Added additional bombsite markers.
                          — Bug fixes: deathmatch gamemode spawns, CT spawn soundscape, minor lighting errors.

                          – Cache
                          — Performance optimizations. (Thanks leplubodeslapin!)
                          — Reduced bird sounds volume.
                          — Reduced contrast on some textures.
                          — Brightened sky slightly.
                          — Fixed minor issues. (Thanks imik!)
                          — Restored vivid color to select textures and models.
                          — Restored select details even on lowest graphical settings.

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                            Release Notes for 6/3/2021


                            2021.06.03 -

                            [NON-PRIME]
                            – Non-Prime status accounts will no longer earn XP, Ranks, Skill Groups, item drops, or Prime status through play time.
                            – Non-Prime accounts will not be able to participate in Ranked matches.
                            – Non-Prime accounts will not be able to activate Bonus Rank XP items and can no longer claim Service Medals.

                            [UNRANKED MATCHES]
                            – Introducing Unranked matches for Competitive, Wingman, and Danger Zone game modes.
                            — While still using skill-based matchmaking, Unranked matches do not affect Skill Group and have no Skill Group party restrictions.
                            — Non-Prime accounts are restricted to Unranked, whereas Prime accounts may choose between Ranked and Unranked.
                            — Ranked matches will always be with other Prime players, exclusively, whereas Unranked matches will be created from the mixed pool of Non-Prime players — and Prime players that have chosen to play Unranked.

                            [VSCRIPT]
                            – Added “DebugDrawBoxAngles” to draw oriented bounding boxes. Usage: DebugDrawBoxAngles( ent.GetOrigin(), ent.GetBoundingMins(), ent.GetBoundingMaxs(), ent.GetAngles(), r, g, b, a, time);
                            – Added “GetBoundingMinsOriented” and “GetBoundingMaxsOriented” functions that return the axis-aligned bounding box of an entity taking its current orientation into account.

                            [MISC]
                            – Scrimmage has been removed from Competitive matchmaking, and has been replaced by Unranked matchmaking.
                            – Added Import button to Workshop Workbench that takes a .tga file and generates a .vtf file. If the .tga file name contains “_normal” the generated .vtf file will be compiled with the ‘normal’ flag.

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                              [NON-PRIME]
                              – Non-Prime status accounts will no longer earn XP, Ranks, Skill Groups, item drops, or Prime status through play time.
                              – Non-Prime accounts will not be able to participate in Ranked matches.
                              – Non-Prime accounts will not be able to activate Bonus Rank XP items and can no longer claim Service Medals.
                              Gutes Ding!
                              Leider etwas zu spät

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                                Release Notes for 6/8/2021


                                2021.06.08 -

                                [UI]
                                – Fixed live match links in the event panel.

                                [ SDK ]
                                – Updated AI Behavior Trees
                                — Added new “action_secondary_attack” node.
                                — Added new “action_reload” and “condition_is_reloading” nodes.
                                — Ammo counts for all weapons are available on the Blackboard via “AmmoCount/weapon_name” key, with “AmmoCount/current” holding the ammo count for the currently equipped weapon. These can be read using nodes such as “condition_is_less”, “condition_is_equal”, etc.

                                [MAPS]
                                Pitstop
                                – Map-wide graphical update with new textures and models.
                                – Improved optimization.
                                – Removed cubby under drop-down.
                                – Lighting and clipping adjustments.

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